We’re back!

wp_ss_20150214_0002 (2)

Het is een tijdje stil geweest, maar we zijn er weer! Een nieuwe maand vol uitdagingen volgens het Forks over Knives plan. Voordat ik vanavond of morgen m’n eerste bevindingen uitbreng, eerst een recap van hoe het de afgelopen maanden is gegaan.

Officieel eet ik geen dierlijke producten en dat is te merken: mijn boze gezicht als er ergens toch stiekem melk in zit en dan zet ik het product net zo hard weer terug. Want we willen geen melk. En geen vlees. Dat lukt voor 90% van de gevallen, maar niet altijd; soms heb ik er ook aan toegegeven en heb ik wel wat vlees gehad, maar nooit meer dan twee keer per week.

Opvallend is dat het ‘afvallen’ is gestagneerd: het blijft wisselen tussen een bepaalde marge. Ik hoop dat het deze maand weer daalt, en dat ik uit die marge kom. Met de juiste hoeveelheid sport moet dat zeker wel lukken.

Want ook dat staat op het programma deze maand: sporten! Als er tijd is. En vooral niet teveel. Want het doel is natuurlijk wel dat je dit kan doen zonder je hele programma door de war te gooien.

Al met al ben ik wel tevreden, en heb ik de eerste ‘benchmark’ gehaald. Er staan nog een paar te wachten en de tweede komt in de buurt (elke vijf kilo is een benchmark, of een achievement om in Xbox termen te spreken).

En: ook voor jou is het nog niet te laat! Kijk de film, en laat je overdonderen. Want in 2015 kan je écht gezonder gaan leven en eindelijk echt gaan afvallen.

Meer informatie? http://www.forksoverknives.com

Geef een reactie

